Please use this identifier to cite or link to this item: https://libr.msu.by/handle/123456789/12105
Title: Social Aspectualization Of The English Advertising Media Discourse In Translation To The Russian Language
Authors: Chitebayeva, S. Z.
Keywords: aspectualization
mediadiscourse
advertising media discourse
institutional discourse
teaser
creolized type
Issue Date: 2020
Publisher: Могилевский государственный университет имени А. А. Кулешова
Citation: Chitebayeva, S. Z. Social Aspectualization Of The English Advertising Media Discourse In Translation To The Russian Language / S. Z. Chitebayeva // Восточнославянские языки и литературы в европейском контексте – VI : сборник научных статей [по материалам VI Международной научной конференции, 25 октября 2019 г., Могилев] / под ред. Е. Е. Иванова. – Могилев : МГУ имени А. А. Кулешова, 2020. – С. 235–242.
Abstract: The article discusses the types of social orientation in translating of advertising media discourse texts in society. This study mainly focuses on the use of advertising media discourse texts and their translation, which affects consumers to make a purchase of a product. The texts of the advertising media discourse and their translation are illuminated by an ideal lifestyle, forcing viewers or readers to believe in the advertised product. This study reveals that the texts of an advertising media discourse are used and translated taking into account both the source and target text in order to control the thoughts of consumers. В статье рассматриваются виды социальной направленности при переводе текстов рекламного медиадискурса в обществе. Данное исследование в основном фокусировано на применение текстов рекламного медиадискурса и их перевода, которое влияет на потребителей для совершения покупки какого-либо товара. Тексты рекламного медиадискурса и их перевод освещает идеальный образ жизни, заставляя зрителей или читателей поверить в зарекламированный товар. Это исследование выявляет, что тексты рекламного медиадискурса используются и переводятся с учетом как исходного, так и целевого текста, чтобы контролировать мысли потребителей.
URI: http://libr.msu.by/handle/123456789/12105
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3108n.pdf939,48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.