Please use this identifier to cite or link to this item: https://libr.msu.by/handle/123456789/14025
Title: Мастацкія асаблівасці адлюстравання шляхецкага гетэрастэрэатыпу ў апавяданні Л. Рублеўскай “Гайвароны”
Authors: Даніленка, С. І.
Keywords: беларуская літаратура
Людміла Рублеўская
Issue Date: 2008
Publisher: Магілёўскі дзяржаўны ўніверсітэт імя А. А. Куляшова
Citation: Даніленка, С. І. Мастацкія асаблівасці адлюстравання шляхецкага гетэрастэрэатыпу ў апавяданні Л. Рублеўскай “Гайвароны” / С. І. Даніленка // Веснік Магілёўскага дзяржаўнага ўніверсітэта імя А. А. Куляшова. – 2008. – № 1 (29). – С. 92–96.
Abstract: Мэтай артыкула з’яўляецца вызначэнне і апісанне найбольш тыповых асаблівасцей мастацкага асэнсавання семантыкі сацыяльных стэрэатыпаў польска-беларускай шляхты ў творах беларускіх пісьменнікаў на прыкпадзе творчасці Л. Рублеўскай. Навацыя прааналізаванага твора заключаецца ў пераасэнсаванні старых саслоўных стэрэатыпаў праз прызму стэрэатыпаў канфесійных. Так, да канца XX ст. у кантэксце мадэрнізацыйных працэсаў саслоўны (шляхціц – селянін) і этнічны (паляк – беларус) складнікі "сармацкай" сістэмы стэрэатыпаў у большай (саслоўны) ці меншай (этнічны) ступені страцілі сваю актуальнасць для беларускага грамадства, перастаўшы з’яўляцца для яго моцнымі дэзінтэграцыйнымі фактарамі, перашкодамі для этнічнай кансалідацыі. I ў якасці такой перашкоды найбольш трывалай аказалася сістэма канфесійных стэрэатыпаў, якая, падобна да этнічных, генетычна паходзіла ў свой час ад саслоўных. Увасоблены ў апавяданні Л. Рублеўскай сармацкі гетэрастэрэатып вызначаецца рашучым мастацюм асуджэннем саслоўных каштоўнасцей былой польска-беларускай шляхты як дэзінтэграцыйнага сацыяльнага фактару, адмаўленнем стваральнай ролі былых саслоўных эліт у станаўленні беларускай нацыі як выніку мадэрнізацыйных працэсаў.
URI: http://libr.msu.by/handle/123456789/14025
Appears in Collections:№ 1 (29)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5043n.pdf470,59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.