Please use this identifier to cite or link to this item: https://libr.msu.by/handle/123456789/15012
Title: Teaching metacognitive reading strategies to ESP students
Authors: Тадеуш, Т. Н.
Keywords: метакогнитивный
стратегии обучения чтению
студенты ESP
metacognitive
teaching strategies
ESP students
Issue Date: 2021
Publisher: Могилевский государственный университет имени А. А. Кулешова
Citation: Тадеуш, Т. Н. Teaching metacognitive reading strategies to ESP students / Т. Н. Тадеуш // На перекрестке культур: единство языка, литературы и образования – II : сб. науч. ст. II Междунар. науч.-практ. интернет-конф., 7–18 дек. 2020 г., Могилев / под ред. А. К. Шевцовой. – Могилев : МГУ имени А. А. Кулешова, 2021. – С. 247–250.
Abstract: В статье кратко рассматриваются практические подходы к метакогнитивным стратегиям в обучении чтению и их роли в понимании научного текста. Some practical issues of teaching metacognitive reading strategies and their significance in scientific text reading comprehension are briefly regarded in the paper.
URI: http://libr.msu.by/handle/123456789/15012
Appears in Collections:2021 (Полный текст)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6014n.pdf331,37 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.