Please use this identifier to cite or link to this item:
https://libr.msu.by/handle/123456789/15032
Title: | The impact of visualization techniques on language learning |
Authors: | Алейникова, О. С. |
Keywords: | изучение языка прием визуализации развитие мышления познавательная активность интеллектуальная сфера language learning visualization technique development of thinking cognitive activity intellectual sphere |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Могилевский государственный университет имени А. А. Кулешова |
Citation: | Алейникова, О. С. The impact of visualization techniques on language learning / О. С. Алейникова // На перекрестке культур: единство языка, литературы и образования – II : сб. науч. ст. II Междунар. науч.-практ. интернет-конф., 7–18 дек. 2020 г., Могилев / под ред. А. К. Шевцовой. – Могилев : МГУ имени А. А. Кулешова, 2021. – С. 183–186. |
Abstract: | В статье рассматривается визуапизация как средство развития познавательных процессов учащихся, повышения уровня осмысленности в овладении ими учебным языковым материалом. Раскрыты преимущества использования визуальных опор в процессе обучения языкам. Обоснована значимость визуализации учебной информации для развития интеллектуальной сферы учащихся. Приведены основные методические приемы визуализации, активизирующие познавательную и речемыслительную деятельность учащихся. The article examines visualization as a tool for developing students' cognitive activity, and increasing the level of comprehension in the process of language acquisition. The advantages of using visual aids in the process of language teaching are revealed. The importance of educational information visualization techniques for the development of students' intellectual sphere has been substantiated. The main methodological techniques, facilitating students' cognitive and speech and thinking activity, are given. |
URI: | http://libr.msu.by/handle/123456789/15032 |
Appears in Collections: | 2021 (Полный текст) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.