Please use this identifier to cite or link to this item: https://libr.msu.by/handle/123456789/24368
Title: Изучение Präteritum и Perfekt путем чтения немецко- язычных сказок (лингводидактический потенциал)
Authors: Ковалевич, О. В.
Keywords: немецкий язык
изучение
грамматика
Präteritum
Perfekt
сказка
рассказчик
прямая речь
German
learning
grammar
Präteritum
Perfekt
fairy tale
storyteller
direct speech
Issue Date: 2025
Publisher: МГУ имени А. А. Кулешова
Citation: Ковалевич, О. В. Изучение Präteritum и Perfekt путем чтения немецко- язычных сказок (лингводидактический потенциал) / О. В. Ковалевич // Немецкий язык – лингводидактическое обеспечение и методика преподавания – ІV : сб. науч. статей, посвященный памяти Сергея Александровича Носкова (1943–2018) / под ред. Е. Е. Иванова. – Могилев : МГУ имени А. А. Кулешова, 2025. – 1 CD-ROM. – С. 18–21.
Abstract: The article addresses the issues related to the study of the past tenses Präteritum and Perfekt within the framework of general education and proposes a solution through reading and grammatical analysis of German fairy tales. It presents clear examples of the functioning of the past tenses from the tale “Aschenputtel” by the Brothers Grimm. In addition to grammar, other skills and competencies acquired through the methodological study of fairy tales are also highlighted.
Description: В статье рассматривается проблематика изучения прошедших времен Präteritum и Perfekt в рамках ГУО и ее решение путем чтения и грамматического анализа немецкоязычных сказок. Представлены наглядные примеры функционирования прошедших времен из сказки «Aschenputtel» братьев Гримм. Помимо грамматики, обозначены также другие навыки / умения, приобретаемые посредством методического изучения сказок.
URI: https://libr.msu.by/handle/123456789/24368
ISSN: 978-985-894-193-2
Appears in Collections:2025 (Полный текст)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18-21 Ковалевич.pdf609,16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.