Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://libr.msu.by/handle/123456789/14254
Название: | Психологические аспекты самовоспитания личности школьника |
Авторы: | Желанова, В. В. |
Ключевые слова: | психология школьники самовоспитание |
Дата публикации: | 2006 |
Издательство: | Магілёўскі дзяржаўны ўніверсітэт імя А. А. Куляшова |
Библиографическое описание: | Желанова, В. В. Психологические аспекты самовоспитания личности школьника / В. В. Желанова // Веснік Магілёўскага дзяржаўнага ўніверсітэта імя А. А. Куляшова. – 2006. – № 1 (23). – С. 218–224. |
Краткий осмотр (реферат): | The problem of self-education being one of the most urgent in personally-oriented pedagogics, the author of the article analyses some psychological basis of self-education, namely: consciousness as the aggregate of self-concept and self-appraisal of a person. The author also deals with such mechanisms of consiousness as self-knowledge and self-regulation. The article is of great interest to teachers and school psychologists who carry out the guiding function in the process of schoolchildren's self-education. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://libr.msu.by/handle/123456789/14254 |
Располагается в коллекциях: | № 1 (23) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
5301n.pdf | 263,61 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.