Please use this identifier to cite or link to this item:
https://libr.msu.by/handle/123456789/15989
Title: | Добрыя манеры |
Authors: | Камарова, І. А. |
Keywords: | дашкольная педагогіка дзеці дашкольнага ўзросту выхаванне фарміраванне добрых манер манеры паводзіны |
Issue Date: | 1998 |
Publisher: | Беларускі Дом друку |
Citation: | Камарова, І. Добрыя манеры / І. Камарова // Пралеска. – 1998. – № 8. – С. 23–24. |
Abstract: | У дашкольным узросце інтэнсіўна фарміруюцца рысы характару, засвойваюцца нормы і правілы паводзін, развіваюцца маральныя пачуцці дзяцей, пачынаюць усталёўвацца ўзаемаадносіны з дарослымі і раўнагодкамі. Асаблівую ўвагу трэба звярнуць на фарміраванне ў дзяцей правіл добрага тону (добрых манер). Добрыя манеры – гэта правілы культуры паводзін, прынятыя ў грамадстве ў адносінах да сябе, іншых людзей, іх дзейнасці, прыроды і прадметаў побыту. Структура добрых манер для дашкольнікаў уключае: асобасную культуру (агульную і ў залежнасці ад полу дзіцяці); культуру дзейнасці (паводзіны ў гульні, працы, пры зносінах, на занятках); культуру зносін з дарослымі і раўнагодкамі; культуру адносін да прыроды і прадметаў, якія нас акружаюць (асабістага і грамадскага карыстання). Добрыя манеры павінны фарміравацца з малодшага дашкольнага ўзросту з паступовым ускладненнем зместу да старэйшага ўзросту. Асноўныя ўмовы работы – цесная сувязь з сям’ёй і апора на індывідуальныя асаблівасці кожнага дзіцяці. Вядучыя метады і формы работы ў малодшым дашкольным узросце – прыклад выхавальніка і іншых дарослых, дыдактычныя гульні і гульні-заняткі з выкарыстаннем сюжэтнай лялькі, гульні-практыкаванні на добрыя ўчынкі, указанні і напаміны дарослых, індывідуальныя даручэнні маральнага характару. У старэйшым дашкольным узросце вядучымі ў рабоце з дзецьмі з’яўляюцца: этычныя ўрокі, чытанне масгацкай літаратуры на маральную тэматыку, разыгрывание драматызаваных сцэнак лялечнага тэатра і сюжэтна-ролевых гульняў на пэўную тэму, рашэнне праблемна-маральных сітуацый, прагляд і абмеркаванне серыі карцін, дыяфільмаў, мультфільмаў на этычныя тэмы, вядзенне ддённіка добрых спраў, адкрыццё школы ветлівасці і добрых манер. |
URI: | https://libr.msu.by/handle/123456789/15989 |
Appears in Collections: | Научные публикации |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.