Please use this identifier to cite or link to this item: https://libr.msu.by/handle/123456789/23854
Title: Рекламный дискурс в туризме: лингвистический аспект (на материале русского языка)
Authors: Терещенко, Д. В.
Keywords: рекламный дискурс
рекламный текст
метафора
гипербола
прилагательные
глаголы
восклицательные предложения
advertising discourse
advertising text
metaphor
hyperbole
adjectives
verbs
exclamation points
Issue Date: 2025
Publisher: МГУ имени А. А. Кулешова
Citation: Терещенко, Д. В. Рекламный дискурс в туризме: лингвистический аспект (на материале русского языка) / Д. В. Терещенко // На перекрестке культур: единство языка, литературы и образования – IV : сб. науч. ст. по материалам IV Междунар. науч.-практ. интернет-конф., 16–20 дек. 2024 г., Могилев / под ред. А. К. Шевцовой. – Могилев : МГУ имени А.А. Кулешова, 2025. – С. 163–166.
Abstract: The article examines the advertising discourse in tourism, paying special attention to the functional features of the advertising text, such as the use of metaphors, hyperbole, adjectives, verbs and exclamation points.
Description: В статье рассматривается рекламный дискурс в туризме, особое внимание уделяется функциональным особенностям рекламного текста, таким как использование метафор, гиперболы, прилагательных, глаголов и восклицательных предложений.
URI: https://libr.msu.by/handle/123456789/23854
ISSN: 978-985-894-176-5
Appears in Collections:2025 (Полный текст)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
163-166 терещенко.pdf720,22 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.