Please use this identifier to cite or link to this item: https://libr.msu.by/handle/123456789/23882
Title: Применение речевой разминки в обучении английскому языку студентов продвинутого уровня
Authors: Чернякова, Ю. С.
Keywords: речевая разминка
методика
английский язык
обучение
speech warm-up
methodology
English language
training
Issue Date: 2025
Publisher: МГУ имени А. А. Кулешова
Citation: Чернякова, Ю. С. Применение речевой разминки в обучении английскому языку студентов продвинутого уровня / Ю. С. Чернякова // На перекрестке культур: единство языка, литературы и образования – IV : сб. науч. ст. по материалам IV Междунар. науч.-практ. интернет-конф., 16–20 дек. 2024 г., Могилев / под ред. А. К. Шевцовой. – Могилев : МГУ имени А.А. Кулешова, 2025. – С. 269–274.
Abstract: The article discusses the concept of “speech warm-up” and describes a system of tasks for this type of activity in teaching English to students of a pedagogical university. In the course of the research, convincing advantages of using speech warm-up have been identified, including the development of communication skills, improved pronunciation and memory activation in students, reducing the language barrier, creating a positive atmosphere, a variety of teaching methods, and preparing for the main material.
Description: В статье рассматривается понятие «речевая разминка» и описывается система заданий по данному виду деятельности при обучении английскому языку студентов педагогического вуза. В процессе исследования были выявлены убедительные преимущества использования речевой разминки, среди которых развитие коммуникативных навыков, улучшение произношения и активизация памяти у студентов, снижение языкового барьера, создание позитивной атмосферы, разнообразие методов обучения, подготовка к основному материалу.
URI: https://libr.msu.by/handle/123456789/23882
ISSN: 978-985-894-176-5
Appears in Collections:2025 (Полный текст)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
269 чернякова.pdf794,57 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.