Please use this identifier to cite or link to this item:
https://libr.msu.by/handle/123456789/24148| Title: | «Польский вопрос» и культурно-цивилизационный аспект борьбы между Западом и Востоком в трудах П. А. Кулаковского |
| Authors: | Апекунов, В. А. |
| Keywords: | славяноведение «польский вопрос» западнорусизм цивилизация slavic studies “Polish question” Western Russianism civilization |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | МГУ имени А. А. Кулешова |
| Citation: | Апекунов, В. А. «Польский вопрос» и культурно-цивилизационный аспект борьбы между Западом и Востоком в трудах П. А. Кулаковского / В. А. Апекунов // Копытинские чтения – VΙ : сб. ст. Междунар. науч.-практ. конф., Могилев, 24 апреля 2025 г. / под общ. ред. В. В. Табунова. – Могилев : МГУ имени А. А. Кулешова, 2025. – С. 9–10. |
| Abstract: | At the beginning of the 20th century, P.A. Kulakovsky paid much attention to the “Polish question”, which the scientist viewed through the prism of the history of Russian-Polish relations. P.A. Kulakovsky proved why the restoration of Polish statehood at that time was impossible. The publication concludes that the scientist defined the “Polish question” as part of the problem of the struggle between Western and Eastern civilizations. |
| Description: | В начале XX века П. А. Кулаковский уделял много внимания «польскому вопросу», который учёный рассматривал сквозь призму истории русско-польских отношений. П. А. Кулаковский доказывал, почему восстановление польской государственности на тот момент времени было невозможно. В публикации делается вывод об определении учёным «польского вопроса» как части проблемы борьбы западной и восточной цивилизаций. |
| URI: | https://libr.msu.by/handle/123456789/24148 |
| ISSN: | 978-985-894-197-0 |
| Appears in Collections: | 2025 (Полный текст) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 9-10 Апекунов.pdf | 556,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.