Please use this identifier to cite or link to this item:
https://libr.msu.by/handle/123456789/24367| Title: | Autorenspezifische Metaphern der Sprachdidaktik |
| Authors: | Дедович, О. Г. |
| Keywords: | German author’s metaphor linguodidactics discourse foreign language lesson planning models class geography немецкий язык авторская метафора лингводидактика дискурс урок иностранного языка модели планирования география класса |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | МГУ имени А. А. Кулешова |
| Citation: | Дедович, О. Г. Autorenspezifische Metaphern der Sprachdidaktik / О. Г. Дедович // Немецкий язык – лингводидактическое обеспечение и методика преподавания – ІV : сб. науч. статей, посвященный памяти Сергея Александровича Носкова (1943–2018) / под ред. Е. Е. Иванова. – Могилев : МГУ имени А. А. Кулешова, 2025. – 1 CD-ROM. – С. 15–18. |
| Abstract: | The article considers metaphor as a constant of linguodidactic discourse, a tool for explaining abstract concepts, an element of the mental space through which the author translates his ideas. The author identifies artefact, gastronomic, sports, landscape, and medical fields as sources of individual author’s metaphors related to lesson planning and construction, classroom organization, and the educational process. |
| Description: | В статье рассматривается метафора как константа лингводидактического дискурса, инструмент для объяснения абстрактных понятий, элемент ментального пространства, через который автор транслирует свои идеи. Выделяются артефактные, гастрономические, спортивные, ландшафтные, медицинские сферы-источники индивидуально-авторских метафор, связанных с планированием и построением урока, организацией классного пространства, учебного процесса. |
| URI: | https://libr.msu.by/handle/123456789/24367 |
| ISSN: | 978-985-894-193-2 |
| Appears in Collections: | 2025 (Полный текст) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 15-18 Дедович.pdf | 596,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.