Please use this identifier to cite or link to this item:
https://libr.msu.by/handle/123456789/15029
Title: | Структура и содержание дисциплины «Вводная грамматика» |
Authors: | Бирюк, И. Б. |
Keywords: | вводная грамматика вводно-коррективный курс грамматикализация фонетизация когнитивно-коммуникативный подход комплексный подход обучение языку на интеративной основе introductory grammar introductory-corrective course grammaticalization phonetisation cognitive-communicative approach integrated approach language learning on an integrative basis |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Могилевский государственный университет имени А. А. Кулешова |
Citation: | Бирюк, И. Б. Структура и содержание дисциплины «Вводная грамматика» / И. Б. Бирюк // На перекрестке культур: единство языка, литературы и образования – II : сб. науч. ст. II Междунар. науч.-практ. интернет-конф., 7–18 дек. 2020 г., Могилев / под ред. А. К. Шевцовой. – Могилев : МГУ имени А. А. Кулешова, 2021. – С. 193–196. |
Abstract: | В статье отмечается особенность обучения иностранному языку на начальном этапе. Внимание уделяется необходимости использования интеграционного похода к обучению языку в рамках вводно-коррективного курса. Одним из путей реализации комплексного обучения является выделение такой дисциплины как “Вводная грамматика” в рамках ВВК. В статье рассматривается содержание и структура данной учебной дисциплины. The article focuses on the peculiarity of teaching foreign language at the initial stage. Attention is paid to the importance of using an integration approach to language teaching during an introductory-corrective course. One of the ways to implement integrated teaching is to consider such a discipline as “Introductory Grammar” within the introductory-corrective course. The article outlines the content and structure of this academic discipline. |
URI: | http://libr.msu.by/handle/123456789/15029 |
Appears in Collections: | 2021 (Полный текст) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.