Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://libr.msu.by/handle/123456789/15129
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКомарова, И. А.-
dc.contributor.authorСпирин, С. В.-
dc.date.accessioned2021-04-16T13:02:46Z-
dc.date.available2021-04-16T13:02:46Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationКомарова И. А. Разработка и содержание спецкурса «Формирование осознанного отношения к природе у дошкольников, проживающих в условиях радиационного загрязнения» / И. А. Комарова, С. В. Спирин // Наукові записки кафедри педагогіки : зб. наук. прац / Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. – Харків, 2018. – Вип. 42. – С.86–94.ru_RU
dc.identifier.urihttp://libr.msu.by/handle/123456789/15129-
dc.description.abstractВ статье раскрывается проблема организации и содержания подготовки студентов педагогических вузов к радиоэкологическому воспитанию дошкольников как одной из наиболее актуальных и сложных в вузовской педагогике и практике. Авторы особое внимание уделяют выделению и характеристике основных компонентов подготовки будущих педагогов по радиоэкологическому воспитанию дошкольников в условиях общеобразовательного учебного заведения. В рамках определения оптимального содержания спецкурса «Формирования осознанного отношения к природе у дошкольников, проживающих в условиях радиационного загрязнения», и в том числе формирования экологического сознания, бережного отношения к природе, окружающей действительности. The article reveals the issue of the organization and content of students of higher education institutions preparation to the radio ecology of preschool children as one of the most relevant and complex problem in higher education. The authors pay special attention to the selection and characterization of the main components of the future teachers training on radio ecological education of preschool children in a preschool educational institution. Within the definition of the optimal content of the option course «Formation of a conscious attitude towards nature in preschool children living in conditions of radiation pollution», the issues of environmental education of preschool children, including the formation of ecological consciousness, a careful attitude to nature and the surrounding reality, are considered. The authors emphasize that the main goal of the option course is to assist students – future teachers of the specialty «Preschool education» in mastering the knowledge system in the field of radio ecological education in the Republic of Belarus and the region, to determine the main radio ecological concepts and the ways of professional skills growth of the future specialist in radio logical education of children and their parents. In this paper, the authors disclose a developed and tested series of simulation game learning situations. It is proved that simulated game learning situations used during lectures and practical session contribute to the effective accumulation of professional knowledge. The study conducted by the authors suggests that interactive learning during the study of the option course significantly increases the level of mastering the educational material, allows you to master the content and innovative technologies of the educational process in the modem preschool educational institution, to acquire the culture of communication management, discussion, as well as collective mental activity, to develop communicative, expert, reflexive abilities, qualitatively master the professional functions of the preschool teacher.ru_RU
dc.language.isootherru_RU
dc.publisherХарківський національний університет імені В. Н. Каразінаru_RU
dc.subjectэкологическое образованиеru_RU
dc.subjectрадиоэкологическое воспитаниеru_RU
dc.subjectрадиоэкологическое образованиеru_RU
dc.subjectформирование осознанного отношения к природеru_RU
dc.subjectподготовка студентов педагогических вузовru_RU
dc.subjectдети дошкольного возрастаru_RU
dc.subjectecological educationru_RU
dc.subjectradio ecological educationru_RU
dc.subjectformation of the conscious relation to the natureru_RU
dc.subjecttraining of students of pedagogical higher education institutionsru_RU
dc.subjectchildren of preschool ageru_RU
dc.titleРазработка и содержание спецкурса «Формирование осознанного отношения к природе у дошкольников, проживающих в условиях радиационного загрязнения»ru_RU
dc.typeArticleru_RU
Располагается в коллекциях:Научные публикации

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
6122n.pdf238,02 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.