Please use this identifier to cite or link to this item:
https://libr.msu.by/handle/123456789/23855| Title: | Лингвистическая репрезентация языковой игры в англоязычном кинодискурсе |
| Authors: | Федосенко, К. С. |
| Keywords: | языковая игра кинодискурс лингвистический анализ англоязычный дискурс «Stranger Things» лексический уровень синтаксический уровень фонетический уровень language game film discourse linguistic analysis English-language discourse “Stranger Things” lexical level syntactic level phonetic level |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | МГУ имени А. А. Кулешова |
| Citation: | Федосенко, К. С. Лингвистическая репрезентация языковой игры в англоязычном кинодискурсе / К. С. Федосенко // На перекрестке культур: единство языка, литературы и образования – IV : сб. науч. ст. по материалам IV Междунар. науч.-практ. интернет-конф., 16–20 дек. 2024 г., Могилев / под ред. А. К. Шевцовой. – Могилев : МГУ имени А.А. Кулешова, 2025. – С. 166–169. |
| Abstract: | The article examines the features of the linguistic representation of the language game in the English-language film discourse based on the analysis of seven episodes of the first season of the science fiction series “Stranger Things" and the films “Major Thunder: The Plague Doctor”, “Major Thunder: The Game”. It has been established that the most common level of language game creation is lexical, followed by syntactic, and the least frequent is phonetic. The article also provides an analysis of specific examples of language games illustrating the use of various techniques such as metaphor, simile, hyperbole, alliteration, and others. |
| Description: | В статье рассматриваются особенности лингвистической репрезентации языковой игры в англоязычном кинодискурсе на материале анализа семи серий первого сезона научно-фантастического сериала «Stranger Things» и фильмов «Майор Гром: Чумной Доктор», «Майор Гром: Игра». Установлено, что наиболее распространённым уровнем создания языковой игры является лексический, за которым следует синтаксический, а наименее частотным - фонетический. В статье также представлен анализ конкретных примеров языковой игры, иллюстрирующих использование различных приёмов, таких как метафора, сравнение, гипербола, аллитерация и другие. |
| URI: | https://libr.msu.by/handle/123456789/23855 |
| ISSN: | 978-985-894-176-5 |
| Appears in Collections: | 2025 (Полный текст) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 166-169 федосенко.pdf | 705,52 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
