Please use this identifier to cite or link to this item: https://libr.msu.by/handle/123456789/10648
Title: Технологический подход к организации профессиональной педагогической деятельности
Authors: Башаркина, Е. А.
Keywords: технологический подход
технология развития критического мышления
методы и приемы работы с учебной информацией
активизация мыслительных процессов
эффективное усвоение знаний
Issue Date: 2013
Publisher: Институт повышения квалификации специалистов профессионального образования
Citation: Башаркина, Е. А. Технологический подход к организации профессио-нальной педагогической деятельности / Е. А. Башаркина // Современное постдипломное образование: опыт и перспективы : сборник научных статей Международной научно-практической конференции / Институт повышения квалификации специалистов профессионального образования; В. Я. Никитин (отв. ред.) и др. – СПб.: ИПК СПО, 2013. – С. 73–84.
Abstract: A technologi¬cal approach in the work of a teacher allows determining the logic, the sequence of professional actions to achieve guaranteed results in different stages of educational process. The application of the technology of the development of critical thinking in the organization of academic work favors the teacher’s achievement of certain professionally significant priorities: students’ activity, independence, flexibility of thinking, teamwork, communication in oral and written forms which provides active students' participation in the process of learning and conscious mastering their knowledge of the subject. The article deals with the denoted problems.
URI: http://libr.msu.by/handle/123456789/10648
Appears in Collections:Научные публикации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1697n.pdf1,27 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.